Opinião do Especialista

Casamentos são eventos de verão

Publicado por Peter Tarlow

Talvez não haja nada mais romântico do que um casamento de junho. Junho é o mês das rosas em todo o Hemisfério Norte e o clima na a maioria dos lugares é ideal e perfeito para atividades ao ar livre, como um casamento com aroma de rosas. Os casamentos variam de pequenos e íntimos a eventos de grande escala, desde eventos locais até definição de um destino para se casar. De uma perspectiva turística, os casamentos podem ser uma parte muito lucrativa das ofertas da indústria turística local. Tecnicamente, a indústria do turismo que envolve o casamento, está ligada desde o momento em que o casal envia os convites para os que são de fora da cidade para suas núpcias ou viagens, até a lua de mel. A qualquer momento um ocorrem casamentos com convidados de fora da cidade, isso aumenta a indústria turística local. Esses convidados de fora da cidade ficam em hotéis locais, comem em restaurantes locais e, antes ou depois do evento, podem ficar mais alguns dias e frequentar algumas das atrações da comunidade. Casamentos fora da cidade natal dos noivos tornaram-se grandes geradores de dinheiro em várias cidades ou localidades. Esses locais criaram um mundo em que o casamento se torna um catalisador para receitas adicionais do turismo.

Embora todos os casamentos tenham potencial para serem geradores de turismo, o nicho de mercado conhecido como “destino potencial para cerimônias de casamentos” tornou-se uma  parte importante da indústria do turismo em muitas localidades. E acontecem quando nem a noiva nem o noivo são daquela localidade, mas em vez disso, escolhem um lugar, muitas vezes pelo seu charme ou pelo clima romântico, para realizar sua cerimônia de casamento e depois convidar amigos e familiares para participarem. Tais casamentos não são apenas um benefício para a indústria do turismo local, mas também para alguns locais, é um agente da indústria turística energizante que pode injetar quantias significativas de dinheiro na economia local. Por exemplo, indústria de casamentos em outros destinos adicionou quase US$ 50 bilhões dólares durante o período do final de 2022 a 2023 no mercado turístico indiano. Esses casamentos oferecidos tanto no mercado interno indiano como no mercado externo como experiências ricas, internacionais, repletas de rituais, tradições e opulentas. Muitos casamentos na Índia são megaeventos que rivalizam com pequenas e médias convenções.

Para ajudar sua comunidade ou localidade a criar um ambiente viável para se tornar uma indústria de casamentos turísticos, considere algumas das seguintes sugestões.

– Saiba com quem você precisa trabalhar para desenvolver um mercado de casamento de sucesso. Os casamentos são temas complicados que têm numerosos detalhes envolvidos, que precisam de muito planejamento. Que significa que, como profissional de turismo, vocêprecisará se encontrar inúmeras vezes com os planejadores da cerimônia, desde: floristas, clérigos e juízes de paz, boleiros, lojas de aluguel de roupas e serviços de catering especializados.

– Encare um casamento como uma pequena convenção, mas com níveis mais elevados de emoções. Casamentos, especialmente grandes casamentos, lembram convenções no que se refere aos serviços de alimentação, hotelaria, acomodações, transporte de e para o local do evento e das atividades pré e pós-evento. A diferença é que o nível de emoção envolvido aumenta em um casamento, em relação à uma convenção, e a dinâmica interna da família pode criar um grande problema para o sucesso do evento.
– Informe ao cerimonial do casamento sobre as atividades que estarão ocorendo na localidade antes ou depois do casamento. Poste a programação dos eventos locais em hotéis, restaurantes e grandes atrações; mantenha seus balcões de informações turísticas informados sobre os evento e informe o cerimonial sobre os locais e horários das cabines de informação ao turista e como serviço comunitário, peça à mídia local para divulgar as atividades durante os feriados, dando instruções, horários e informando os números de contato.

– Certifique-se de que é fácil encontrar locais relacionados com o casamento. A maioria dos destinos não possui sinalização para os locais da cerimônia, sejam eles restaurantes, casas de festas ou uma instituição religiosa. Não há nada pior do que se perder nesse dia. Ofereça ao convidado do casal de noivos opções de transporte e instruções fáceis de serem seguidas. Certifique-se de que o casal saiba quando há engarrafamentos e quanto tempo deve ser dado para chegar ao local do casamento a partir do local em que estão hospedados.

– Considere possíveis dificuldades de trânsito. O tráfego pode aumentar devido ao casamento ou por causa de outros eventos locais. O afluxo de turistas abre o potencial para engarrafamentos e acidentes de trânsito. Reúna-se com a polícia local e funcionários de empresas que farão o transporte dos convidados para desenvolver o fluxo de tráfego, estacionamento e planos de emergência.

– Não se esqueça que mesmo durante os casamentos as pessoas têm emergências. Muitas vezes o momento mais difícil para procurar um médico é durante um evento como um casamento. Certifique-se de que os hotéis e outros locais relevantes onde os convidados do casamento irão celebrar a cerimônia e a festa têm listas de médicos que estão de plantão e onde estão localizados os postos de emergência e primeiros socorros.

– Pense nas necessidades dos convidados do casamento. Os convidados de fora da cidade são visitantes e visitantes raramente viajam com todos os acessórios que podem precisar. Isto é especialmente verdade se o casamento for formal ou muito informal. Se as atividades do pré ou pós-casamento envolvem coisas como ouvir um concerto ou piquenique em um parque, providencie um cobertor aluguel ou compre de cestas de piquenique. – Desenvolva maneiras de integrar nichos ou outras formas de fluxo de receitas para sua comunidade relativamente à indústria de casamentos. Por exemplo, ao se reunir com os envolvidos, o casal ou o organizador do casamento, certifique-se de que eles estão cientes de todas as peculiaridades da sua região, inclusive as possibilidades e opções gastronômicas. Incentive os convidados do casamento a ficarem depois do evento oferecendo pacotes especiais pós (ou pré) casamento e encontre algum pequeno presente que represente a cultura local e pode ser deixado no quarto do hotel.

Image: StockCake Free Pics

Sobre o autor

Peter Tarlow

Dr. Peter Tarlow, PH.D, Founder and President of Tourism & More
Dr. Peter E. Tarlow is a world-renowned speaker and expert specializing in the impact of crime and terrorism on the tourism industry, event and tourism risk management, and economic development. Since 1990, Tarlow has been teaching courses on tourism, crime & terrorism to police forces and security and tourism professionals throughout the world.
Tarlow earned his Ph.D. in sociology from Texas A&M University. He also holds degrees in history, in Spanish and Hebrew literatures, and in psychotherapy. In 1996, Tarlow became Hoover Dam's consultant for tourism development and security. In 1998, Tarlow's role at the Bureau of Reclamation expanded. He was asked to develop a tourism security program for all Bureau of Reclamation properties and visitor centers. Tarlow continued his involvement with the Bureau of Reclamation until December of 2012. In 1999, the US Customs service asked Tarlow to work with its agents in the area of customer service, cultural awareness, and custom's impact on the tourism and visitor industry.
In 2000, due to interagency cooperation on the part of the Bureau of Reclamation, Tarlow helped to prepare security and FBI agents for the Salt Lake City 2002 Winter Olympic Games. He also lectured for the 2010 Vancouver Olympic Games. Tarlow is currently working with police departments of the state of Rio de Janeiro for the 2014 World Cup Games and 2016 Olympic games.
In 2003, US National Park Service asked Tarlow to take on special assignments dealing with iconic security for its multiple tourism sites. Within the US government Tarlow has lectured for the Department of the Interior, for the Department of Justice (Bureau of Prisons and Office of US Attorneys-General), the Department of Homeland Security and the American Bar Association’s Latin America Office. Tarlow has worked with other US and international government agencies such as the US Park Service at the Statue of Liberty, The Smithsonian's Institution's Office of Protection Services, Philadelphia's Independence Hall and Liberty Bell and New York's Empire State Building. He has also worked with the Federal Bureau of Investigation, The Royal Canadian Mounted Police, and the United Nation's WTO (World Tourism Organization), the Center for Disease Control (Atlanta, Triangle Series), the Panama Canal Authority. He has taught members of national police forces such as the members of the US Supreme Court police, and the Smithsonian Museum’s police. He has also worked with numerous police forces throughout the United States, the Caribbean and Latin America.
In 2013 Tarlow was named the Special Envoy for the Chancellor of the Texas A&M University System. At almost the same time the US State Department asked him to lecture around the world on issues of tourism security and safety. In 2013, Tarlow began working with the Dominican Republic’s national tourism police, then called POLITUR, and as of 2014 called CESTUR.
Since 1992, Tarlow has been the chief organizer of multiple tourism conferences around the world, including the International Tourism Safety Conference in Las Vegas. Since 2006 he has also been part of the organizational teams for the Biannual Aruba Tourism Conference and has helped organize conferences in St. Kitts, Charleston (South Carolina), Bogota, Colombia, Panama City, and Curaçao. In starting in 2013, Tarlow became a co-organizer of the first and second Mediterranean Tourism Conference held in Croatia.
Tarlow's fluency in many languages enables him to speak throughout the world (United States, the Caribbean, Latin America, Europe, and Africa, and the Eastern Pacific, and Asia). Tarlow lectures on a wide range of current and future trends in the tourism industry, rural tourism economic development, the gaming industry, issues of crime and terrorism, the role of police departments in urban economic development, and international trade.
Tarlow has done extensive research on the relationship between tourism, crime, and terrorism. He also works with police forces to understand their constituents and provide the best customer service possible. Tarlow publishes extensively in these areas and writes numerous professional reports for US governmental agencies and for businesses throughout the world. He also functions as an expert witness in courts throughout the United States on matters concerning tourism security and safety, and issues of risk management.
Tarlow’s research ranges from the impact of school calendars on the tourism industries to tourism ecology and business. These research interests allow Tarlow to work with communities throughout the United States. He is teaches how communities can use their tourism as an economic development tool during difficult economic times, and at the same time improve their local residents’ quality of life.
Tarlow speaks throughout North and Latin America, the Middle East and Europe, and Asia. Some of the topics about which he speaks are: the sociology of terrorism, its impact on tourism security and risk management, the US government's role in post terrorism recovery, and how communities and businesses must face a major paradigm shift in the way they do business. Tarlow trains numerous police departments throughout the world in TOPPS (Tourism Oriented Policing and Protection Services) and offers certification in this area. Tarlow provides keynote speeches around the world on topics as diverse as dealing with economies in crisis to how beautification can become a major tool for economic recovery.
Tarlow is a well-known author in the field of tourism security. He is a contributing author to multiple books on tourism security, and has published numerous academic and applied research articles regarding issues of security including articles published in The Futurist, the Journal of Travel Research and Security Management. In 1999 Tarlow co-edited "War, Terrorism, and Tourism." a special edition of the Journal of Travel Research. In 2002 Tarlow published Event Risk Management and Safety (John Wiley & Sons). Tarlow also writes and speaks for major organizations such as the Organization of US State Dams, and The International Association of Event Managers. In 2011, Tarlow published: Twenty Years of Tourism Tidbits: The Book. The Spanish language addition is to be released in 2012. He has recently published a book on Cruise Safety (written in Portuguese) entitled Abordagem Multdisciplinar dos Cruzeiros Turísticos. In June of 2014, Elsevier published Tarlow’s newest book: Tourism Security: Strategies for Effective Managing Travel Risk and Safety. He is currently writing a new book on tourism sports security (to be published in late 2016) and a series of articles on the same topic for the American Society of Industrial Security.
Tarlow’s wide range of professional and scholarly articles includes articles on subjects such as: "dark tourism", theories of terrorism, and economic development through tourism. Tarlow also writes and publishes the popular on-line tourism newsletter Tourism Tidbits read by thousands of tourism and travel professionals around the world in its English, Spanish, and Portuguese language editions. Tarlow has been a regular contributor to the joint electronic tourism newsletter, ETRA, published jointly by Texas A&M University and the Canadian Tourism Commission. His articles often appear in a wide range of both trade and academic publications including Brilliant Results and Destination World.
Tarlow lectures at major universities around the world. Tarlow is a member of the Distance Learning Faculty of "The George Washington University" in Washington, DC. He is also an adjunct faculty member of Colorado State University and the Justice Institute of British Columbia (Vancouver, Canada) and a member of the graduate faculty of Guelph University in Ontario, Canada. Tarlow is an honorary professor at the Universidad de Especialidades Turisticas (Quito, Ecuador), of the Universidad de la Policía Federal (Buenos Aires, Argentina), la Universidad de Huánuco, Peru, and on the EDIT faculty at the University of Hawaii in Manoa, (O'ahu). At numerous other universities around the world Tarlow lectures on security issues, life safety issues, and event risk management. These universities include institutions in the United States, Latin America, Europe, the Pacific Islands, and the Middle East. In 2015 the Faculty of Medicine of Texas A&M University asked Tarlow to “translate” his tourism skills into practical courses for new physicians. As such he teaches courses in customer service, creative thinking and medical ethics at the Texas A&M medical school
Tarlow has appeared on national televised programs such as Dateline: NBC and on CNBC and is a regular guest on radio stations around the US. Tarlow organizes conferences around the world dealing with visitor safety and security issues and with the economic importance of tourism and tourism marketing. He also works with numerous cities, states, and foreign governments to improve their tourism products and to train their tourism security professionals.
Tarlow is a founder and president of Tourism & More Inc. (T&M). He is a past president of the Texas Chapter of the Travel and Tourism Research Association (TTRA). Tarlow is a member of the International Editorial Boards of "Turizam" published in Zagreb, Croatia, "Anatolia: International Journal of Tourism and Hospitality Research," published in Turkey, and "Estudios y Perspectivas en Turismo," published in Buenos Aires, Argentina, and American Journal of Tourism Research.

Comente

Esse site utiliza o Akismet para reduzir spam. Aprenda como seus dados de comentários são processados.