Opinião do Especialista

Desejamos a todos um ambiente seguro, saudável e próspero 2024.

Publicado por Peter Tarlow

Alguns dos principais problemas enfrentados pela indústria de viagens

Agora que as férias de dezembro já passaram e 2023 chegou à sua conclusão, os profissionais do turismo devem regressar a um mundo de trabalho e a novos desafios.

O ano de 2023 não foi um ano fácil. Poderíamos chamá-lo de um ano montanha-russa, desde a recuperação da Covid até as guerras na Europa e no Oriente Médio,  definitivamente não foi um ano fácil. De questões de saúde a questões econômicas, desde questões de agitação social até, muitas vezes, ao atendimento precário ao cliente, as autoridades de turismo enfrentaram uma série de problemas. Alguns destes problemas estão sob o controle da indústria do turismo. Outros não estão sob o controle direto da indústria, mas suas consequências devem ser levadas em conta.

Abaixo está um resumo de alguns dos problemas com os quais as autoridades do turismo podem ter que lidar durante 2024.

– Problemas de segurança. A ascensão de grupos terroristas radicais e os desafios das fronteiras não controladas são um uma grande ameaça ao turismo. Não é só o turismo que é sensível à segurança do setor, mas grandes interrupções tendem a ter uma vida útil mais longa do que o ciclo de notícias em geral. O próximo ano apresentará um grande número de desafios aos especialistas segurança turística.

Entre estes são:

a. O terrorismo não diminuiu, mas sim mudou suas características. As modalidades de terrorismo de célula única ou o lobo solitário aumentarão a sua ameaça à indústria do turismo e será mais difícil do que nunca detectar.

b. Os terroristas se tornaram experts em mídias sociais. O terrorismo já não se trata apenas de atos de violência, em vez disso, os terroristas aprenderam como criar mídia centrada em violência. Isto significa que os terroristas aprenderam como adaptar a mídia às suas próprias necessidades.

c. Os crimes cibernéticos continuarão a assombrar a industria do turismo. Os crimes cibernéticos, uma vez relativamente raros no turismo, tornaram-se uma grande questão do turismo mundial. O facto dos cartões de crédito poderem ser roubados e usados sem permissão significa que ambos os responsáveis ​​pela segurança pública e privada devem tornar-se cada vez mais conscientes destae novo ameaça. Muitas áreas do turismo adotaram políticas de isenção de dinheiro vivo e se os viajantes agora têm medo de usar seus cartões de crédito ou medo de roubo de identidade, então o sistema é colocado em perigo.

d. Ataques cibernéticos a grandes corporações e as questões de privacidade já se tornaram uma norma. Até recentemente, a ideia de uma guerra cibernética parecia mais ficção científica do que realidade. Agora, grandes corporações como cadeias de hotéis e companhias aéreas podem ser alvos vulneráveis. Um ataque cibernético aos computadores da indústria aérea seria mais devastador que os ataques de 11 de Setembro e poderia levar as companhias aéreas a um completo apagão. O fato de as companhias aéreas estarem agora equipados com Wi-Fi durante o voo é ao mesmo tempo uma conveniência e uma ameaça.

As Forças de Policiamento do Turismo (TOPPs) em todo o mundo serão mais necessárias do que nunca. Atualmente em muitos lugares do mundo e especialmente nos Estados Unidos, departamentos de polícia enfrentam uma situação pública cada vez mais hostil. As unidades TOPPs podem percorrer um longo caminho para mudar a imagem da polícia e esta reação positiva pode ajudar em todos os aspectos da aplicação da lei. Se a segurança pessoal convencer os profissionais de marketing da importância das unidades TOPPs, então essas forças podem ajudar a criar uma redução nos crimes internacionais contra os turistas. Se, no entanto, estas forças permanecerem subfinanciados, poderão ocorrer problemas adicionais.

A Polícia voltada ao Turismo vai precisar ter subespecialidades que vão desde questões de fraude até crimes cibernéticos, de questões de pequenos furtos, a questões do terrorismo e ao controle de multidões. A chave será essa, o turismo não pode mais se dar ao luxo de ter leis e generalistas de provedores de segurança, mas precisará especialistas em diversas áreas.

– Questões econômicas. O turismo está em expansão.

1. O custo do crédito. Porque muito das compras da classe média para itens dispensáveis ​​dependem de crédito, é essencial acompanhar as tendências do crédito. Se as taxas de juros subirem, então as compras de classe média tornam-se mais caras. Em alguns lugares existe agora a ameaça de deflação. A deflação tende a incentivar as pessoas a esperar por preços mais baixos e os ciclos deflacionários podem tornar-se proféticos.

2. Tal como nos últimos anos, a classe média continua a ser o coração da indústria do turismo. A classe média vive com base em um orçamento. Isso significa que se houver um grande aumento nos impostos ou outros requisitos como serviços, a classe média pode tender a cortar o que considera luxo. Por outro lado, durante períodos da deflação, a classe média muitas vezes espera por preços mais baratos e cria o pesadelo do profissional de marketing. O turismo é altamente sensível à incerteza económica e quanto mais turbulenta for a economia, mais preciso o marketing precisa ser.

3. O Ano Novo pode trazer muitas ondulações nos setores financeiros e esses altos e baixos terão impacto no turismo. Quando os mercados de ações tendem a aumentar, muitas pessoas se sentem mais ricas e ficam mais dispostas a gastar dinheiro. O oposto é verdadeiro para um mercado em queda. Observa-se que o impacto macro psicológico não está conectado ao indivíduo, da sua fortuna pessoal. Membros da classe média tendem a gastar dinheiro influenciados por cenários macro em vez de micro tendências.

– Atendimento ao Cliente. O público viajante está aprendendo como exigir mais e está buscando alternativas para aquelas empresas que fornecem serviço pobres aos clientes. O ano passado registou novos mínimos em muitas áreas de atendimento ao cliente na indústria de viagens.

Embora as companhias aéreas ainda sejam líderes em termos serviço pobres a clientes, outras partes da indústria do turismo precisam reconsiderar a qualidade do serviço que eles fornecem. Um grande ponto sensível para os viajantes é o fato de que há uma cobrança pelo serviço mínimo.

Hotéis que cobram pelo serviço de água ou Internet não estão ganhando novos clientes. A política consistente de “cobramos por tudo”, faz com que muitos prestadores de serviços turísticos criem um sentido entre muitos que a indústria da hospitalidade é mais hostil do que hospitaleira.

A arte do estudo e da avaliação do turismo

Estudos para avaliação de riscos correspondem à importância de um check-up médico. Ou seja, cada local tem suas particularidades que precisam ser entendidas e avaliadas para determinação dos pontos fortes e fracos, que irão determinar o fortalecimento desse segmento. Entre em contato com a T & M para obter detalhes completos.

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Sobre o autor

Peter Tarlow

Dr. Peter Tarlow, PH.D, Founder and President of Tourism & More
Dr. Peter E. Tarlow is a world-renowned speaker and expert specializing in the impact of crime and terrorism on the tourism industry, event and tourism risk management, and economic development. Since 1990, Tarlow has been teaching courses on tourism, crime & terrorism to police forces and security and tourism professionals throughout the world.
Tarlow earned his Ph.D. in sociology from Texas A&M University. He also holds degrees in history, in Spanish and Hebrew literatures, and in psychotherapy. In 1996, Tarlow became Hoover Dam's consultant for tourism development and security. In 1998, Tarlow's role at the Bureau of Reclamation expanded. He was asked to develop a tourism security program for all Bureau of Reclamation properties and visitor centers. Tarlow continued his involvement with the Bureau of Reclamation until December of 2012. In 1999, the US Customs service asked Tarlow to work with its agents in the area of customer service, cultural awareness, and custom's impact on the tourism and visitor industry.
In 2000, due to interagency cooperation on the part of the Bureau of Reclamation, Tarlow helped to prepare security and FBI agents for the Salt Lake City 2002 Winter Olympic Games. He also lectured for the 2010 Vancouver Olympic Games. Tarlow is currently working with police departments of the state of Rio de Janeiro for the 2014 World Cup Games and 2016 Olympic games.
In 2003, US National Park Service asked Tarlow to take on special assignments dealing with iconic security for its multiple tourism sites. Within the US government Tarlow has lectured for the Department of the Interior, for the Department of Justice (Bureau of Prisons and Office of US Attorneys-General), the Department of Homeland Security and the American Bar Association’s Latin America Office. Tarlow has worked with other US and international government agencies such as the US Park Service at the Statue of Liberty, The Smithsonian's Institution's Office of Protection Services, Philadelphia's Independence Hall and Liberty Bell and New York's Empire State Building. He has also worked with the Federal Bureau of Investigation, The Royal Canadian Mounted Police, and the United Nation's WTO (World Tourism Organization), the Center for Disease Control (Atlanta, Triangle Series), the Panama Canal Authority. He has taught members of national police forces such as the members of the US Supreme Court police, and the Smithsonian Museum’s police. He has also worked with numerous police forces throughout the United States, the Caribbean and Latin America.
In 2013 Tarlow was named the Special Envoy for the Chancellor of the Texas A&M University System. At almost the same time the US State Department asked him to lecture around the world on issues of tourism security and safety. In 2013, Tarlow began working with the Dominican Republic’s national tourism police, then called POLITUR, and as of 2014 called CESTUR.
Since 1992, Tarlow has been the chief organizer of multiple tourism conferences around the world, including the International Tourism Safety Conference in Las Vegas. Since 2006 he has also been part of the organizational teams for the Biannual Aruba Tourism Conference and has helped organize conferences in St. Kitts, Charleston (South Carolina), Bogota, Colombia, Panama City, and Curaçao. In starting in 2013, Tarlow became a co-organizer of the first and second Mediterranean Tourism Conference held in Croatia.
Tarlow's fluency in many languages enables him to speak throughout the world (United States, the Caribbean, Latin America, Europe, and Africa, and the Eastern Pacific, and Asia). Tarlow lectures on a wide range of current and future trends in the tourism industry, rural tourism economic development, the gaming industry, issues of crime and terrorism, the role of police departments in urban economic development, and international trade.
Tarlow has done extensive research on the relationship between tourism, crime, and terrorism. He also works with police forces to understand their constituents and provide the best customer service possible. Tarlow publishes extensively in these areas and writes numerous professional reports for US governmental agencies and for businesses throughout the world. He also functions as an expert witness in courts throughout the United States on matters concerning tourism security and safety, and issues of risk management.
Tarlow’s research ranges from the impact of school calendars on the tourism industries to tourism ecology and business. These research interests allow Tarlow to work with communities throughout the United States. He is teaches how communities can use their tourism as an economic development tool during difficult economic times, and at the same time improve their local residents’ quality of life.
Tarlow speaks throughout North and Latin America, the Middle East and Europe, and Asia. Some of the topics about which he speaks are: the sociology of terrorism, its impact on tourism security and risk management, the US government's role in post terrorism recovery, and how communities and businesses must face a major paradigm shift in the way they do business. Tarlow trains numerous police departments throughout the world in TOPPS (Tourism Oriented Policing and Protection Services) and offers certification in this area. Tarlow provides keynote speeches around the world on topics as diverse as dealing with economies in crisis to how beautification can become a major tool for economic recovery.
Tarlow is a well-known author in the field of tourism security. He is a contributing author to multiple books on tourism security, and has published numerous academic and applied research articles regarding issues of security including articles published in The Futurist, the Journal of Travel Research and Security Management. In 1999 Tarlow co-edited "War, Terrorism, and Tourism." a special edition of the Journal of Travel Research. In 2002 Tarlow published Event Risk Management and Safety (John Wiley & Sons). Tarlow also writes and speaks for major organizations such as the Organization of US State Dams, and The International Association of Event Managers. In 2011, Tarlow published: Twenty Years of Tourism Tidbits: The Book. The Spanish language addition is to be released in 2012. He has recently published a book on Cruise Safety (written in Portuguese) entitled Abordagem Multdisciplinar dos Cruzeiros Turísticos. In June of 2014, Elsevier published Tarlow’s newest book: Tourism Security: Strategies for Effective Managing Travel Risk and Safety. He is currently writing a new book on tourism sports security (to be published in late 2016) and a series of articles on the same topic for the American Society of Industrial Security.
Tarlow’s wide range of professional and scholarly articles includes articles on subjects such as: "dark tourism", theories of terrorism, and economic development through tourism. Tarlow also writes and publishes the popular on-line tourism newsletter Tourism Tidbits read by thousands of tourism and travel professionals around the world in its English, Spanish, and Portuguese language editions. Tarlow has been a regular contributor to the joint electronic tourism newsletter, ETRA, published jointly by Texas A&M University and the Canadian Tourism Commission. His articles often appear in a wide range of both trade and academic publications including Brilliant Results and Destination World.
Tarlow lectures at major universities around the world. Tarlow is a member of the Distance Learning Faculty of "The George Washington University" in Washington, DC. He is also an adjunct faculty member of Colorado State University and the Justice Institute of British Columbia (Vancouver, Canada) and a member of the graduate faculty of Guelph University in Ontario, Canada. Tarlow is an honorary professor at the Universidad de Especialidades Turisticas (Quito, Ecuador), of the Universidad de la Policía Federal (Buenos Aires, Argentina), la Universidad de Huánuco, Peru, and on the EDIT faculty at the University of Hawaii in Manoa, (O'ahu). At numerous other universities around the world Tarlow lectures on security issues, life safety issues, and event risk management. These universities include institutions in the United States, Latin America, Europe, the Pacific Islands, and the Middle East. In 2015 the Faculty of Medicine of Texas A&M University asked Tarlow to “translate” his tourism skills into practical courses for new physicians. As such he teaches courses in customer service, creative thinking and medical ethics at the Texas A&M medical school
Tarlow has appeared on national televised programs such as Dateline: NBC and on CNBC and is a regular guest on radio stations around the US. Tarlow organizes conferences around the world dealing with visitor safety and security issues and with the economic importance of tourism and tourism marketing. He also works with numerous cities, states, and foreign governments to improve their tourism products and to train their tourism security professionals.
Tarlow is a founder and president of Tourism & More Inc. (T&M). He is a past president of the Texas Chapter of the Travel and Tourism Research Association (TTRA). Tarlow is a member of the International Editorial Boards of "Turizam" published in Zagreb, Croatia, "Anatolia: International Journal of Tourism and Hospitality Research," published in Turkey, and "Estudios y Perspectivas en Turismo," published in Buenos Aires, Argentina, and American Journal of Tourism Research.

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